Betaling og levering
BESTILLING Bestilling foretas enklest fra nettbutikken. Da blir alle data riktig registrert og du får fram informasjon om frakt og betalingsmåter. Du kan bestille fra Norge og en rekke land i Europa. Hvis du har norsk adresse, blir alle priser oppgitt med merverdiavgift. Men dersom du logger deg inn med adresse utenfor Norge (fastland), vil prisene vises uten merverdiavgift. Du betaler da varene uten avgift. Imidlertid vil du bli ilagt avgift ved innførsel, etter de regler som gjelder i ditt land.
LEVERING Bestillinger sendes med Posten. Vi sender varer onsdag og fredag.
Fraktprisen regnes ut etter vekten (fraktberegningsvekt) på varene og hvor du bor. Til Norge kan du selv velge hvordan varen skal sendes og leveres. Prisen kommer fram for de ulike alternativene. Du blir vist de alternativene som er tilgjengelige for din adresse. Til land utenfor Norge kan man velge levering til hentested eller levering på døren. Fraktkostnad kommer fram ved bestilling.
Du kan finne fram til fraktprisen på en ordre, selv om du ikke er logget inn i butikken. Legg varer i handlekurven og gå til kassen. Her kan du få beregnet leveringskostnader for ulike fraktvalg.
Du har også mulighet til å bestille en vare med henting i vårt utsalg.
BETALING FRA NORGE (FASTLAND) Med Bambora Checkout kan du sikkert og enkelt fullføre din bestilling. Her kan du velge mellom betaling med kort, Vipps, faktura/delbetaling (for privatpersoner). Du kan også betale med PayPal.
Fakturabetaling ivaretas av Walley. Walley sender fakturaen til din e-post. Sjekk spam-mappen eller lignende om du savner faktura. Spørsmål vedrørende dine fakturaer kan rettes til walley.no Vær oppmerksom på at fakturavalget i Bambora Checkout er for privatpersoner. Hvis du bestiller for et foretak, så benytt betaling med bedriftens kort eller PayPal-konto for å knytte kjøpet mot bedriften.
Hvis du bestiller for en er en offentlig virksomhet, så bestill pr e-post. Da sender vi en faktura som EHF. Det må da oppgis organisasjonsnummer og andre nødvendige opplysninger, som referanse prosjekt og annet.
For bedrifter, lag og foreninger som trenger faktura, ber vi om en skriftlig bestilling. Den må inneholde organisasjonsnummer, kontakperson og varenummere på det som bestilles.
BETALING FRA ANDRE STEDER I alle land kan du betale med PayPal.
KJØPSINFORMASJON Du har tilgang til bestillingshistorikk under “min konto” i nettbutikken.
Dersom kjøper unnlater å hente en bestilling, kan Spinnvilt kreve kjøper for utgifter til returfrakt.
Selger er: SPINNVILT AS – Ivan Bjørndals gate 30, 0472 Oslo
ANGRERETT Hovedregelen i angrerettloven er at forbrukerne har rett til å gå fra avtaler som omfattes av angrerettloven (salg utenfor fast utsalgssted og fjernsalg) i 14 dager. Ved kjøp av varer løper fristen som hovedregel fra forbrukeren har mottatt varen, forutsatt at selgeren har oppfylt opplysningsplikten på foreskreven måte. For tjenester løper fristen som hovedregel fra forbrukeren har mottatt opplysningene på foreskreven måte. Se for øvrig våre salgsbetingelser.
GAVEKORT Gavekortets gyldighet er 3 år fra kjøpsdato. Gavekortet er ikke et fysisk gavekort. Mottaker får en e-post med kode og eventuelt en hilsen som avsender skriver.
Fyll ut skjemaet for gavekort slik:
1. Mottakers navn
2. mottakers e-postadresse
3. Giverens navn
4. Giverens e-postadresse
5. Velg et tema
6. Melding til mottaker
7. Beløp
REKLAMASJON Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Spinnvilt As skriftlig melding. (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Spinnvilt As vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).