Betaling og levering

BESTILLING Bestilling foretas enklest fra nettbutikken. Da blir alle data riktig registrert og du får fram informasjon om frakt og betalingsmåter. Du kan bestille fra Norge og en rekke land i Europa. Hvis du har norsk adresse, blir alle priser oppgitt med merverdiavgift. Men dersom du logger deg inn med adresse utenfor Norge (fastland), vil prisene vises uten merverdiavgift. Du betaler da varene uten avgift. Imidlertid vil du bli ilagt avgift ved innførsel, etter de regler som gjelder i ditt land.

LEVERING Bestillinger sendes med Posten. Vi sender varer onsdag og fredag.

Fraktprisen regnes ut etter vekten (fraktberegningsvekt) på varene og hvor du bor. Til Norge kan du selv velge hvordan varen skal sendes og leveres. Prisen kommer fram for de ulike alternativene. Du blir vist de alternativene som er tilgjengelige for din adresse. Til land utenfor Norge kan man velge levering til hentested eller levering på døren. Fraktkostnad kommer fram ved bestilling.

Du kan finne fram til fraktprisen på en ordre, selv om du ikke er logget inn i butikken. Legg varer i handlekurven og gå til kassen. Her kan du få beregnet leveringskostnader for ulike fraktvalg.

Du har også mulighet til å bestille en vare med henting i vårt utsalg.

BETALING FRA NORGE (FASTLAND) Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Bank AB, filial i Norge. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Kredittsjekk av privatpersoner genererer et gjenpartsbrev som vil kunne bli sendt elektronisk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og er over 18 år.
Samtlige faktura er overdratt til Svea Bank AB, filial i Norge sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Bank AB, filial i Norge.
Fakturaens betalingsvilkår er normalt 14 dager. Ved for sen betaling påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

DELBETALING Gjennom vårt samarbeid med Svea Bank AB, filial i Norge kan du inngå en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av for det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.
For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli foretatt en kredittsjekk. En kredittsjekk vil generere et gjenpartsbrev som vil kunne bli sendt elektronisk. Forutsetningen for å delbetale kjøpet er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og er over 18 år.
Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, løpetid 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195 kr, termingebyr 45 kr: 14,40%
Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon.
Allmenne vilkår finner du her.
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF) finner du her.

KORT Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online-betaling. Vi benytter Svea Bank AB sin PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning.
Vi aksepterer følgende kort: Visa og MasterCard. Pengene reserveres på din konto ved ordretidspunktet.

Alle transaksjoner sendes sikkert og kryptert via SSL (Secure Sockets Layer). Ingen kortnummer lagres. Vi benytter den seneste sikkerhetstandarden for betalinger på nett, 3D-Secure, en standard innført av Visa og MasterCard med formål å identifisere kortholder ved kjøp på internett.

VIPPS Svea tilgjengeliggjør betaling med Vipps via vår Svea Checkout. Betaling utføres via Vipps sin egen app for betaling, med de betalingsvalg som er tilgjengelig der for den enkelte bruker

OFFENTLIGE VIRKSOMHETER Hvis du bestiller for en offentlig virksomhet, så bestill pr e-post. Da sender vi en faktura som EHF. Det må da oppgis organisasjonsnummer og andre nødvendige opplysninger, som referanse prosjekt og annet.

KJØPSINFORMASJON Du har tilgang til bestillingshistorikk under “min konto” i nettbutikken.

Dersom kjøper unnlater å hente en bestilling, kan Spinnvilt kreve kjøper for utgifter til returfrakt.

Selger er: SPINNVILT AS – Ivan Bjørndals gate 30, 0472 Oslo

ANGRERETT Hovedregelen i angrerettloven er at forbrukerne har rett til å gå fra avtaler som omfattes av angrerettloven (salg utenfor fast utsalgssted og fjernsalg) i 14 dager. Ved kjøp av varer løper fristen som hovedregel fra forbrukeren har mottatt varen, forutsatt at selgeren har oppfylt opplysningsplikten på foreskreven måte. For tjenester løper fristen som hovedregel fra forbrukeren har mottatt opplysningene på foreskreven måte. Se for øvrig våre salgsbetingelser.

GAVEKORT Gavekortets gyldighet er 1 år fra kjøpsdato. Gavekortet er ikke et fysisk gavekort. Mottaker får en e-post med kode og eventuelt en hilsen som avsender skriver.

REKLAMASJON Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Spinnvilt As skriftlig melding. (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Spinnvilt AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).